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Bibliografische Daten

Dokument DE112007001997A5 (Seiten: 1)

Bibliografische Daten Dokument DE112007001997A5 (Seiten: 1)
INID Kriterium Feld Inhalt
54 Titel TI [DE] Fluggerät
71/73 Anmelder/Inhaber PA Wiggerich, Burkhard, 59757 Arnsberg, DE
72 Erfinder IN Wiggerich, Burkhard, 59757 Arnsberg, DE
22/96 Anmeldedatum AD 31.03.2007
21 Anmeldenummer AN 112007001997
Anmeldeland AC DE
Veröffentlichungsdatum PUB 28.05.2009
33
31
32
Priorität PRC
PRN
PRD
DE
102006029603
26.06.2006
33
31
32
PRC
PRN
PRD
DE
2007000592
31.03.2007
51 IPC-Hauptklasse ICM B64C 27/10 (2006.01)
51 IPC-Nebenklasse ICS B64C 27/20 (2006.01)
IPC-Zusatzklasse ICA
IPC-Indexklasse ICI
Gemeinsame Patentklassifikation CPC B64U 10/16
B64U 10/80
B64U 2101/70
B64U 30/24
B64U 30/299
B64U 50/19
MCD-Hauptklasse MCM B64C 27/10 (2006.01)
MCD-Nebenklasse MCS B64C 27/20 (2006.01)
MCD-Zusatzklasse MCA
57 Zusammenfassung AB [EN] An aircraft includes at least three drive units, each of which has a first rotor and a first, rotary speed-controlled electrical motor, suitable for driving the first rotor during operation of the aircraft. Each of the drive units has at least a second rotor and at least one second, rotary speed-controlled electrical motor, suitable for driving the second rotor during operation of the aircraft in a rotational direction that is opposite to the rotational direction of the first rotor of each drive unit. Autonomous means for controlling the location and position of the aircraft are also provided.
56 Entgegengehaltene Patentdokumente/Zitate,
in Recherche ermittelt
CT
56 Entgegengehaltene Patentdokumente/Zitate,
vom Anmelder genannt
CT
56 Entgegengehaltene Nichtpatentliteratur/Zitate,
in Recherche ermittelt
CTNP
56 Entgegengehaltene Nichtpatentliteratur/Zitate,
vom Anmelder genannt
CTNP
Zitierende Dokumente Dokumente ermitteln
Sequenzprotokoll
Prüfstoff-IPC ICP B64C 39/02