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Titel |
TI |
[DE] Modulares Elektrofahrzeug [EN] Modular electric vehicle has base modules, which are movable over electric drive, energy storage and electronic control unit in free manner, where one base module is formed in form of passenger module |
71/73 |
Anmelder/Inhaber |
PA |
Technische Universität Chemnitz, 09111, Chemnitz, DE
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72 |
Erfinder |
IN |
Heinkel, Ulrich, Prof. Dr., 91054, Buckenhof, DE
;
Kolkmann-Lutz, Dagmar, 09126, Chemnitz, DE
;
Kratzert, Sebastian, 09113, Chemnitz, DE
;
Lutz, Josef, Prof. Dr., 09126, Chemnitz, DE
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22/96 |
Anmeldedatum |
AD |
16.12.2011 |
21 |
Anmeldenummer |
AN |
102011056561 |
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Anmeldeland |
AC |
DE |
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Veröffentlichungsdatum |
PUB |
20.06.2013 |
33 31 32 |
Priorität |
PRC PRN PRD |
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51 |
IPC-Hauptklasse |
ICM |
B62K 13/00
(2012.01)
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51 |
IPC-Nebenklasse |
ICS |
B62D 47/00
(2012.01)
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IPC-Zusatzklasse |
ICA |
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IPC-Indexklasse |
ICI |
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Gemeinsame Patentklassifikation |
CPC |
B60D 1/62
B60D 2001/001
B62D 47/006
B62K 11/007
B62K 13/00
B62K 13/02
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MCD-Hauptklasse |
MCM |
B62K 13/00
(2006.01)
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MCD-Nebenklasse |
MCS |
B62D 47/00
(2006.01)
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MCD-Zusatzklasse |
MCA |
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57 |
Zusammenfassung |
AB |
[DE] Die Erfindung betrifft ein modulares Elektrofahrzeug mit integrierten Sensoren und elektronischer Fahrstabilisierung, welches erfindungsgemäß aus wenigstens zwei miteinander lösbar verbundenen Grundmodulen zusammengesetzt ist, wobei zumindest ein Grundmodul über einen elektrischen Antrieb, einen Energiespeicher sowie über eine Steuerelektronik verfügt und selbständig auch alleine fahrbar ist. [EN] The modular electric vehicle has integrated sensors, where two detachably connected base modules (1) are provided, which are movable over an electric drive, an energy storage and an electronic control unit in a free manner. One base module is formed in the form of a passenger module (P) and another base module is formed in the form of a luggage module, where the passenger module is combined with an additional passenger module or with the luggage module. A screen (14) of an onboard computer is provided to display remaining distance according to available energy, routes and driver profile. |
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Entgegengehaltene Patentdokumente/Zitate, in Recherche ermittelt |
CT |
DE102010016743A1 JP002011063181A JP002011063235A US020060011398A1
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56 |
Entgegengehaltene Patentdokumente/Zitate, vom Anmelder genannt |
CT |
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56 |
Entgegengehaltene Nichtpatentliteratur/Zitate, in Recherche ermittelt |
CTNP |
Felix Knoke: Der Macho-Segway, manager magazine, 15. September 2010 p 0
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56 |
Entgegengehaltene Nichtpatentliteratur/Zitate, vom Anmelder genannt |
CTNP |
http://www.manager-magazin.de/lifestyle/artikel/0,2828,717137,00.html 1
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Zitierende Dokumente |
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Dokumente ermitteln
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Sequenzprotokoll |
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Prüfstoff-IPC |
ICP |
B62D 47/00
B62K 1/00
B62K 13/00
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