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Document DE102007052284A1 (Pages: 6)

Bibliographic data Document DE102007052284A1 (Pages: 6)
INID Criterion Field Contents
54 Title TI [DE] Viskose-Drehschwingungsdämpfer mit mindestens einer von den Schwingungen einer Kurbelwelle entkoppelten Riemenscheibe
71/73 Applicant/owner PA Hasse & Wrede GmbH, 12681 Berlin, DE
72 Inventor IN Kiener, Wolfgang, 10247 Berlin, DE ; Scholz, Christian, 13125 Berlin, DE
22/96 Application date AD Nov 2, 2007
21 Application number AN 102007052284
Country of application AC DE
Publication date PUB May 7, 2009
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31
32
Priority data PRC
PRN
PRD


51 IPC main class ICM F16F 15/16 (2006.01)
51 IPC secondary class ICS
IPC additional class ICA
IPC index class ICI
Cooperative patent classification CPC F16F 15/124
F16F 15/173
F16H 2055/366
F16H 55/36
MCD main class MCM F16F 15/16 (2006.01)
MCD secondary class MCS
MCD additional class MCA
57 Abstract AB [DE] Ein Viskose-Drehschwingungsdämpfer mit mindestens einer von den Schwingungen einer Kurbelwelle entkoppelten Riemenscheibe (5a), wobei der Drehschwingungsdämpfer einen in einem mit einem viskosen Medium gefüllten Dämpfergehäuse (1) relativ zu diesem drehbaren Schwungring (2) aufweist und Lager (40, 41, 42) sowie elastische Kupplungen zur relativ verdrehbaren und in Umfangsrichtung elastischen Abstützung der Riemenscheibe (5a) bzw. der Riemenscheiben (5a, 5b) gegenüber dem Dämpfergehäuse (1) vorgesehen sind und zumindest eine Riemenscheibe (5a) dem Dämpfergehäuse (1) axial benachbart angeordnet und zur Lagerung dieser Riemenscheibe (5a) am Dämpfergehäuse ein Trägerteil (20) vorgesehen ist, welches einen Axialvorsprung (4), einen an dessen dem Dämpfergehäuse (1) abgewandt liegenden Ende radial nach außen gerichteten Flansch (21) und einen sich daran anschließenden und sich in Richtung des Dämpfergehäuses (1) erstreckenden Ringabschnitt (22) aufweist und dass durch den Axialvorsprung (4), den Flansch (21) und den Ringabschnitt (22) eine Kammer (23) gebildet ist, innerhalb derer die Kupplungselemente angeordnet sind, ist so ausgebildet, dass die dem Dämpfergehäuse (1) axial benachbarte Riemenscheibe (5a) auf dem Trägerteil (20) gelagert und wie alle weiteren Riemenscheiben (5b) über die in der Kammer (23) angeordneten Kupplungselemente relativ zum Dämpfergehäuse (1) in Umfangsrichtung drehelastisch gekuppelt ist.
[EN] The invention relates to a viscose torsional vibration damper having at least one pulley (5a) that is decoupled from the vibrations of a crankshaft, wherein the vibration damper comprises a damper ring (2) that can be rotated in a damper housing (1) filled with a viscous medium relative thereto, and wherein bearings (40, 41, 42) and elastic couplings for the relative rotatable and elastic support of the pulley (5a) or pulleys (5a, 5b) in the circumferential direction with respect to the damper housing (1) are provided. At least one pulley (5a) is arranged axially adjacent to the damper housing (1). A carrier part (20) is provided on the damper housing for supporting said pulley (5a) and comprises an axial protrusion (4), a flange (21) directed radially outward on the end facing away from the damper housing (1), and a ring section (22) directly connecting thereon and extending in the direction of the damper housing (1). A chamber (23) is formed by the axial protrusion (4), the flange (21), and the ring section (22), the coupling elements being arranged inside said chamber. The pulley (5a) axially adjacent to the damper housing (1) is supported on the carrier part (20) and is coupled in a rotationally elastic manner via the coupling elements arranged in the chamber (23) relative to the damper housing (1) in the circumferential direction like all other pulleys (5b).
56 Cited documents identified in the search CT DE202006019839U1
56 Cited documents indicated by the applicant CT
56 Cited non-patent literature identified in the search CTNP
56 Cited non-patent literature indicated by the applicant CTNP
Citing documents Determine documents
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Search file IPC ICP F16F 15/173