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Title |
TI |
[DE] Elektromotorbetriebenes Kraftfahrzeug der Zukunft mit Null-Emission und unbegrenzter Reichweite [EN] Arrangement for inductive current transmission in track-independent vehicle, hybrid vehicles of road-usual person or commercial transport, has vehicle-outside alternating current conductor through which alternating current flows |
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Applicant/owner |
PA |
Gresser, German, 97072 Würzburg, DE
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72 |
Inventor |
IN |
Gresser, German, 97072 Würzburg, DE
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22/96 |
Application date |
AD |
Jun 4, 2007 |
21 |
Application number |
AN |
102007026252 |
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Country of application |
AC |
DE |
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Publication date |
PUB |
Dec 11, 2008 |
33 31 32 |
Priority data |
PRC PRN PRD |
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51 |
IPC main class |
ICM |
B60M 7/00
(2006.01)
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51 |
IPC secondary class |
ICS |
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IPC additional class |
ICA |
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IPC index class |
ICI |
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Cooperative patent classification |
CPC |
B60L 2240/64
B60L 5/005
B60M 7/00
Y02T 10/72
Y02T 90/16
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MCD main class |
MCM |
B60M 7/00
(2006.01)
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MCD secondary class |
MCS |
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MCD additional class |
MCA |
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57 |
Abstract |
AB |
[DE] Die Erfindung betrifft Fahrzeuge des straßenabhängigen Personen- oder Güterverkehrs auf einer Fahrbahn (Straße) mit Verwendung eines elektromotorischen Fahrzeug-Antriebssystems, bei dem die für den Elektromotor benötigte Energie (Elektrizität) nicht nur aus Batterien (Akkumulatoren) oder anderen Stromspeichermedien (Kondensatoren) und/oder Hybrindgeneratoren (Brennstoffzellen), sondern bevorzugt aus einem fahrzeugexternen, in der Straße verlegten wechselstromdurchflossenen und mit einem magnetischen Wechselfeld umgebenen Wechselstromleiter (Sendespule) aufgenommen und dem Fahrzeug-Elektro-Antriebsmotor zugeführt wird mittels einer berührungslosen magnetisch-induktiven Stromabnahmevorrichtunge, insbesondere durch mindestens eine an der Fahrzeugunterseite in geeignetem Abstand angebrachte Induktiv-Empfangsspule. [EN] The arrangement has a vehicle-outside alternating current conductor or transmission coil (3) through which alternating current flows, which is passed in the road. The vehicle-outside alternating current conductor or transmission coil is surrounded with a magnetic alternating field. The alternating current is supplied to the vehicle electric drive engine by a contact-less magnetic-inductive current supply device particularly by an inductive receiving coil (5) placed at the vehicle lower side. |
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Cited documents identified in the search |
CT |
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56 |
Cited documents indicated by the applicant |
CT |
DE000013051991A1
DE000004115568A1 DE000004312434C2
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56 |
Cited non-patent literature identified in the search |
CTNP |
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56 |
Cited non-patent literature indicated by the applicant |
CTNP |
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Citing documents |
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Determine documents
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Sequence listings |
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Search file IPC |
ICP |
B60M 7/00
B60W 30/12
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