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Document DE000010358435A1 (Pages: 6)

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INID Criterion Field Contents
54 Title TI [DE] Sicherheitskupplung, insbesondere für Hauptantriebsstränge an Walzgerüsten
71/73 Applicant/owner PA SMS Demag AG, 40237 Düsseldorf, DE
72 Inventor IN Berger, Maik, Dr., 57250 Netphen, DE ; Klein, Achim, 57223 Kreuztal, DE ; Saupe, Michael, Dr., 57076 Siegen, DE ; Sohler, Jörn, 57223 Kreuztal, DE
22/96 Application date AD Dec 13, 2003
21 Application number AN 10358435
Country of application AC DE
Publication date PUB Jul 7, 2005
33
31
32
Priority data PRC
PRN
PRD


51 IPC main class ICM F16D 7/02
51 IPC secondary class ICS B21B 33/00
B21B 35/14
IPC additional class ICA
IPC index class ICI
Cooperative patent classification CPC B21B 33/00
B21B 35/14
F16D 1/08
F16D 1/0805
F16D 3/06
F16D 7/00
F16D 7/02
F16D 7/021
MCD main class MCM
MCD secondary class MCS B21B 33/00 (2006.01)
B21B 35/14 (2006.01)
F16D 1/08 (2006.01)
F16D 3/06 (2006.01)
F16D 7/02 (2006.01)
MCD additional class MCA
57 Abstract AB [DE] Die Erfindung betrifft eine Sicherheitskupplung gegen Überlast, insbesondere für Hauptantriebsstränge an Walzgerüsten, überbrückend einen mit Verzahnung ausgebildeten Spindelabschnitt 1 und einen mit Festsitz ausgebildeten Spindelabschnitt 6. Um die Sicherheitskupplung für axiale Überlast mit einer Drehsicherung für Überlast durch Torsion zu kombinieren, ist diese mit einer Drehschiebehülse 3 ausgebildet, die einenendes den Spindelabschnitt 1 mit Innenverzahnung axial verschiebbar aufnimmt und anderenendes den Spindelabschnitt 6 mit einer Innenhülse 4 im Festsitz umgreift und mit ihrem rückwärtigen hülsenförmigen Fortsatzes 13 mittels einer Druckhülse 5 und eines mit Druckflüssigkeit aufgespannten Druckspaltes 14 eine drehfeste im Überlastfall nachgebende Reibschlussverbindung herstellt. Um die Sicherheitskupplung für axiale Überlast mit einer Drehsicherung für Überlast durch Torsion zu kombinieren, ist der Spindelabschnitt 1 mit einer Festlagerstelle 2 und der Spindelabschnitt 6 mit einer Loslagerstelle 8 ausgebildet.
[EN] An overload safety coupling, especially for the main drivetrains on rolling stands, which bridges a toothed spindle section and a spindle section with a permanent seat. The coupling includes a rotating-and-sliding sleeve, which has internal toothing at one end to hold the spindle section in a way that allows axial displacement. At the other end, the sleeve holds an inner sleeve, which is permanently seated on the spindle section. A pressure sleeve and a pressure gap pretensioned with pressure fluid produce a nonrotatable connection between the rear sleeve-like extension and the inner sleeve, which frictional connection gives way in the event of an overload.
56 Cited documents identified in the search CT
56 Cited documents indicated by the applicant CT
56 Cited non-patent literature identified in the search CTNP
56 Cited non-patent literature indicated by the applicant CTNP
Citing documents Determine documents
Sequence listings
Search file IPC ICP B21B 33/00
B21B 35/14
F16D 7/02 1