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Document DE000004416586A1 (Pages: 10)

Bibliographic data Document DE000004416586A1 (Pages: 10)
INID Criterion Field Contents
54 Title TI [DE] Verfahren und Vorrichtung zur Regelung der Neigung eines Fahrzeug-Wagenkastens
[EN] Control of car body inclination
71/73 Applicant/owner PA STN ATLAS Elektronik GmbH, 28309 Bremen, DE
72 Inventor IN Drücke, Peter, Dr.-Ing., 28307 Bremen, DE ; Niemeyer-Stein, Werner, Dipl.-Ing., 28755 Bremen, DE
22/96 Application date AD May 11, 1994
21 Application number AN 4416586
Country of application AC DE
Publication date PUB Nov 16, 1995
33
31
32
Priority data PRC
PRN
PRD


51 IPC main class ICM B61F 5/22
51 IPC secondary class ICS B60G 17/00
IPC additional class ICA
IPC index class ICI
Cooperative patent classification CPC B60G 17/016
B60G 2400/104
B60G 2400/20
B60G 2400/25
B61F 5/22
MCD main class MCM
MCD secondary class MCS B60G 17/016 (2006.01)
B61F 5/22 (2006.01)
MCD additional class MCA
57 Abstract AB [DE] Neuere Verkehrskonzepte für schienengebundene Fahrzeuge erfordern höhere Fahrtgeschwindigkeiten, die den Komfort der Passagiere bei unzureichend ausgebauten Schienenwegenetzen aufgrund erhöhter Querbeschleunigungen beeinträchtigen. Zur Komfortverbesserung ist die Neigung des Wagenkastens bezüglich der auftretenden Störungen zu regeln. Dazu werden die Bewegungsgrößen, Winkelgeschwindigkeit und Beschleunigung, unmittelbar am Wagenkasten gemessen und die Neigung durch die Restquerbeschleunigung als Führungsgröße in einem inertialen Bezugssystem geregelt.$A Eine erfindungsgemäße Vorrichtung ist bei Fahrzeugen, Antriebsfahrzeugen sowie Anhängern, vorteilhaft einsetzbar.
[EN] A procedure for controlling the inclination of a car body has the angular speed about the longitudinal axis, the vertical axis and the transverse axis measured, as is also the longitudinal car speed. The three angular speeds in the car's reference coordinate frame are transformed to values in a stationary Cartesian frame and then angles in the three directions are deduced by integration wrt time. Acceleration components in the stationary frame are also deduced from measured accelerations in the car's reference frame. The control philosophy combines proportions of these accelerations with values of the angular speeds in the stationary frame.
56 Cited documents identified in the search CT DE000002705221A1
DE000003935740A1
EP000000420940B1
EP000000557893A1
56 Cited documents indicated by the applicant CT
56 Cited non-patent literature identified in the search CTNP DE-Z: ETR 39 (1990) n;
DE-Z: ZEV + DET Glas. Ann. 115 (1991) n;
Machbarkeitsstudie des Dptm. of Automatic Control Lund Institute of Technology" n
56 Cited non-patent literature indicated by the applicant CTNP
Citing documents DE000010012966A1
DE000010157368A1
DE000019753355A1
DE000019753355C2
DE000019838465C1
DE000019858621C2
DE000019910255A1
EP000000860341A1
EP000001174326A1
US000006738721B1
US000007841094B2
Sequence listings
Search file IPC ICP B60G 21/10 E
B61F 5/24
G05D 1/08 BS