54 |
Title |
TI |
[DE] Verfahren und Vorrichtung zur Regelung der Neigung eines Fahrzeug-Wagenkastens [EN] Control of car body inclination |
71/73 |
Applicant/owner |
PA |
STN ATLAS Elektronik GmbH, 28309 Bremen, DE
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72 |
Inventor |
IN |
Drücke, Peter, Dr.-Ing., 28307 Bremen, DE
;
Niemeyer-Stein, Werner, Dipl.-Ing., 28755 Bremen, DE
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22/96 |
Application date |
AD |
May 11, 1994 |
21 |
Application number |
AN |
4416586 |
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Country of application |
AC |
DE |
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Publication date |
PUB |
Nov 16, 1995 |
33 31 32 |
Priority data |
PRC PRN PRD |
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51 |
IPC main class |
ICM |
B61F 5/22
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51 |
IPC secondary class |
ICS |
B60G 17/00
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IPC additional class |
ICA |
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IPC index class |
ICI |
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Cooperative patent classification |
CPC |
B60G 17/016
B60G 2400/104
B60G 2400/20
B60G 2400/25
B61F 5/22
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MCD main class |
MCM |
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MCD secondary class |
MCS |
B60G 17/016
(2006.01)
B61F 5/22
(2006.01)
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MCD additional class |
MCA |
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57 |
Abstract |
AB |
[DE] Neuere Verkehrskonzepte für schienengebundene Fahrzeuge erfordern höhere Fahrtgeschwindigkeiten, die den Komfort der Passagiere bei unzureichend ausgebauten Schienenwegenetzen aufgrund erhöhter Querbeschleunigungen beeinträchtigen. Zur Komfortverbesserung ist die Neigung des Wagenkastens bezüglich der auftretenden Störungen zu regeln. Dazu werden die Bewegungsgrößen, Winkelgeschwindigkeit und Beschleunigung, unmittelbar am Wagenkasten gemessen und die Neigung durch die Restquerbeschleunigung als Führungsgröße in einem inertialen Bezugssystem geregelt.$A Eine erfindungsgemäße Vorrichtung ist bei Fahrzeugen, Antriebsfahrzeugen sowie Anhängern, vorteilhaft einsetzbar. [EN] A procedure for controlling the inclination of a car body has the angular speed about the longitudinal axis, the vertical axis and the transverse axis measured, as is also the longitudinal car speed. The three angular speeds in the car's reference coordinate frame are transformed to values in a stationary Cartesian frame and then angles in the three directions are deduced by integration wrt time. Acceleration components in the stationary frame are also deduced from measured accelerations in the car's reference frame. The control philosophy combines proportions of these accelerations with values of the angular speeds in the stationary frame. |
56 |
Cited documents identified in the search |
CT |
DE000002705221A1 DE000003935740A1 EP000000420940B1 EP000000557893A1
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56 |
Cited documents indicated by the applicant |
CT |
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56 |
Cited non-patent literature identified in the search |
CTNP |
DE-Z: ETR 39 (1990) n; DE-Z: ZEV + DET Glas. Ann. 115 (1991) n; Machbarkeitsstudie des Dptm. of Automatic Control Lund Institute of Technology" n
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56 |
Cited non-patent literature indicated by the applicant |
CTNP |
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Citing documents |
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DE000010012966A1
DE000010157368A1
DE000019753355A1
DE000019753355C2
DE000019838465C1
DE000019858621C2
DE000019910255A1
EP000000860341A1
EP000001174326A1
US000006738721B1
US000007841094B2
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Sequence listings |
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Search file IPC |
ICP |
B60G 21/10 E
B61F 5/24
G05D 1/08 BS
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