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Document DE102006043122A1 (Pages: 8)

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INID Criterion Field Contents
54 Title TI [DE] Spurhalteassistent, spurhaltungsgeregeltes Lenksystem und Verfahren zur Spurhaltung eines Fahrzeugs
[EN] Driver assistance system has control unit configured to apply rotary motion to steering wheel depending on periphery sensor output signals and to return steering wheel to angular position before rotary motion
71/73 Applicant/owner PA Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V., 51147 Köln, DE ; Technische Universität Braunschweig Carolo-Wilhelmina, 38106 Braunschweig, DE
72 Inventor IN Eggert, Frank, Prof.-Dr., 38106 Braunschweig, DE ; Ehrenpfordt, Ingmar, Dipl.-Ing., 38118 Braunschweig, DE
22/96 Application date AD Sep 11, 2006
21 Application number AN 102006043122
Country of application AC DE
Publication date PUB Mar 27, 2008
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Priority data PRC
PRN
PRD


51 IPC main class ICM B60W 30/12 (2006.01)
51 IPC secondary class ICS B62D 6/00 (2006.01)
IPC additional class ICA
IPC index class ICI
Cooperative patent classification CPC B62D 15/029
B62D 5/0478
MCD main class MCM B60W 30/12 (2006.01)
MCD secondary class MCS B62D 6/00 (2006.01)
MCD additional class MCA
57 Abstract AB [DE] Mittels eines Spurhalteassistenten für ein Fahrzeug mit einer Kopplung zwischen einem Lenkrad (11) und wenigstens einem gelenkten Fahrzeugrad (14), durch die eine an dem Lenkrad (11) aufgebrachte Drehbewegung in eine Lenkwinkeländerung des wenigstens einen gelenkten Fahrzeugrades (14) umgesetzt wird, und mit einer Spurerkennungseinrichtung zur Detektion eines unbeabsichtigten Verlassens der Fahrspur lassen sich Kursabweichungen effektiv und schnell korrigieren, wenn eine Steuereinheit (13) vorgesehen ist, die eingerichtet ist, an dem Lenkrad (11) eine Drehbewegung in Richtung der Spurabweichung aufzubringen und das Lenkrad (11) in seine Winkelstellung vor der Drehbewegung zurückzustellen, wenn die Spurerkennungseinrichtung ein unbeabsichtigtes Verlassen der Fahrspur detektiert.
[EN] The system has a coupling between a steering wheel (11) and at least one steered vehicle wheel (14) with which a rotary motion applied to the steering wheel is converted into a steering angle change and a periphery sensor (20) for detecting objects in the vehicle's surroundings. A control unit (13) is configured to apply a rotary motion to the steering wheel depending on periphery sensor output signals and to return the steering wheel to its angular position before the rotary motion. An independent claim is also included for a method of assisting the driver of a vehicle.
56 Cited documents identified in the search CT DE102004041225A1
EP000001459961A2
56 Cited documents indicated by the applicant CT
56 Cited non-patent literature identified in the search CTNP
56 Cited non-patent literature indicated by the applicant CTNP
Citing documents Determine documents
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Search file IPC ICP B60W 30/12
B62D 6/00